Wycieczka kl. III, IV i V do Krakowa

W piątek 7 października klasy III, IV i V pojechały na  wycieczkę do królewskiego miasta Krakowa.
Piękna jesienna pogoda sprzyjała wczesnemu wstaniu z łóżka, dlatego na zbiórkę o 7.10 wszyscy stawili się punktualnie. O 10.00 byliśmy już na miejscu. Spacer po Starym Rynku wśród gołębi, zaczarowanych dorożek i kwiaciarek wprowadził wszystkich  w klimat tego niezwykłego miasta.

Podziwialiśmy podarowaną przez  Igora Mitoraja miastu w 2005 roku głowę „Eros Bendato”. Artysta ten jest zaliczany do grona najwybitniejszych współczesnych rzeźbiarzy. Następnie udaliśmy się pod pomnik Adama Mickiewicza. Przypomnieliśmy sobie wiadomości o poecie, a także dowiedzieliśmy się, kiedy i kto ufundował ten najsłynniejszy krakowski pomnik wieszcza. Następnie przypomnieliśmy sobie legendy związane z hejnałem mariackim oraz wieżami Bazyliki Mariackiej. Zwiedziliśmy kościółek św. Wojciecha i poznaliśmy historię Sukiennic.

Około 11.00 podzieliliśmy się na dwie grupy. Klasa III udała się do Fabryki Charlliego na warsztaty czekolady, a czwarto- i piątoklasiści - do teatru Groteska na spektakl muzyczny "Kapelusz za sto tysięcy". To adaptacja powieści Adama Bahdaja dokonana przez Małgorzatę Zwolińską i Adolfa Weltscheka. Intryga i humor spektaklu, a także piosenki nie pozwalały się nudzić zgromadzonym licznie na widowni.

Po warsztatach czekoladowych trzecioklasiści wrócili na rynek, wysłuchali hejnału, a następnie weszli do Bazyliki na odsłonięcie ołtarza Wita Stwosza.

Kolejnym punktem było zwiedzanie Galerii Sztuki Polskiej XIX w. mieszczącej się w Sukiennicach. Tam między innymi uczniowie podziwiali dzieło Jana Matejki "Hołd pruski" oraz obrazy Chełmońskiego, Malczewskiego, Siemiradzkiego i innych artstów.

Później był czas na zakup pamiątek i posiłek.

Około 17.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wesoły autobus do szkoły dojechał przed 20.00.

Dzień był pełen wrażeń dla młodszych i starszych. Na pewno na długo zostanie w pamięci wycieczkowiczów.